Lite fail

Tjohej!
Här i Idre är allt helt underbart! Känner mig lite mör i benen och så men det ingår. Jag och Hanna klev upp ur sängen runt 8 halv nio och kom ut i backen runt 10.
Efter lunchen knatade vi till stallet som ligger väldigt nära backen och våran stuga.
Hästarna var stora som berg! Dom såg otroligt feta ut.. Men tydligen är det mest muskler. Sedan vanns det ju självklart små söta ponnyn också, alla såg ut som små nallebjörna med vinterpälsen som inte alls var rakad. Dom är ju så otroligt söta! Så på onsdag har vi beställt turridning. Undra om man får någon av dom stora nordsvenskarna eller en ponny!?
Jag kan ju berätta lite om min och hannas åkturer efter lunchen.. Ja, fram till luchen gick förvånadsvärt bra!  Men efter gick kanske inte fullt lika bra...
När man ska till liften går man ju igenom en spärr som snurrar.. (typ såna man går igenom när man ska till tåget..)
Jag lyckas komma igenom med ena benet men fastnar med det andra. Så jag typ står där och skriker på hjälp samtidigt som hanna står bredvid och ap-garvar.
Sen när jag ska på knappliften /vid ett annat tillfälle) så kan jag inte fånga den.. sen när jag väl fått tag i en så snurrar den typ runt mellan mina ben och just då så sätter den en jäkla vart så jag flyger av liften och ligger där på marken och dyp kravlar mig åt sidan. När jag vänder mig om såt både Hanna och han som SKA HJÄLPA TILL I LIFTEN och garvar på sig. Haha lyckat!
Och lite senare tog jag och Hanna en lite annorlunda väg i skogen. Det var fullt med gupp och träd och så... Man kunde  varken styra eller bromsa.. Så jag åkte in i ett träd, vilket Hanna också gjorde.
Sen var det en liten unge som åkte in i Hannas ben så Hanna välter stående.. Det är så typiskt oss liksom..


Ikväll blir det fest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0