16/2-11 Virginia

Igår red jag Virginia, som jag gör för det mesta nu, men det har jag självklart inte mycket emot♥
Vi fortsatte öva på det vi gjorde förra veckan. Dvs att man vänder rätt upp och vid x gör man först en volt åt höger, sedan rakställa, och en volt åt vänster. En övning jag tipsar om då hästen verkligen blir lösgjord i sidorna om du som ryttare verkligen ställer igenom.
Virginia kändes riktigt fin mot slutet, därför vågade jag testa på att verkligen försöka få kort trav, och det gick! Det var jobbigt med det gick och min polle var bara för bäst! Därför kände jag lite på kort gallop, och det funkade också.. Tills hon fick mjölk-syra.
Men jag är väligt nöjd med lektionen. Behövde en sånn här lektion sen i tordags då det inte alls ville gå bra.
Video från idag, Tack Moa som filmade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0