14/2-11 Pandora

När jag kom till stallet igår fick jag reda på att jag skulle rida assistentridning kl 8-9.
Självklart tackade jag ja till den ideén, haha.
Caddo ville att jag och Emilie (en tjej jag jobbar med) skulle rita en bra övning med bommar. Så jag tog pennan i hand och började rita en bra dressyrövning såklart.
Resultatet av övningen blev såhär:
röda sträcken är bommar, fyrkanterna koner och det lila sträcket är vägen. Där dom snea sträcken är var det skänkelvikning.
Jag tycker jag gjorde en bra övning! Mycket ställning och ställa om vilket gör att man lättare kan vå hästen lösgjord än om man skulle gå på rakt spår.
Jag fick rida Pandora. Det var inte alls länge sen jag red henne, kanske 2-3 veckor sen, men ändå kändes det som om det var flera år sen. Men det var skönt att sitta på en välutbildad häst som "bara" är att plocka upp och fånga upp på lixom. Har ridit Virginia såpass mycket nu den senaste tiden så börjar vänja mig med henne.
Men jag är nöjd med lektionen, Pandora kändes hyfsat fin och vi lullade på. Frös inte så mycket trots kylan som var över -18. När ska vintern försvinna?
Kanske kommer videosar från ripasset sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0